Ana Žilić, Osnovna škola Okučani


Pustinjski pijesak čudno miriše. Taj miris je teško opisati. Kad zapuše vjetar čuje se kao da netko zijeva ili kao da netko grebe po staklu, a kada se netko spušta niz dine kao da prolazi avion ili pčela zuji. Kada sam pala i skotrljala se niz dinu pijesak mi je ušao u usta. Okus nije bio baš ukusan. Imala sam osjećaj kao da su mi zrnca grebala po jeziku i zubima. Sva ta zrnca pijeska škripala su pod zubima. Pijesak je bio suh i kao da nešto prazno jedete. Zrnca tog pijeska su sitna kao sol ili šećer.

2. izazov - U 100 riječi pokušajte opisati suhi pustinjski pijesak koristeći samo osjetilo mirisa, sluha i okusa


Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.