Ema Đilas, Osnovna škola Jurja Dalmatinca Šibenik


Zrnca pustinjskog pijeska putuju šupljinama u mojim ustima. Stvaraju šum u mojim ušima. Oslobađaju mirise prema mojim željama.

Njihova gorčina ostavlja rane na jeziku, probada unutrašnjost tijela. Putujući različitim osjetilima  ostavljaju jeku za sobom koja se širi kanalima tijela jednog živog bića. Zauvijek postavljaju mirise koji teku tijelom da te oslobode od tenzije koje nam ovaj okrutan svijet donosi. Njihova zrnca nam ne dopuštaju u dubine svojeg tijela da ne bi  pokazali kako su oni bezvrijedni jer nemaju ni mirisa ni okusa te ne proizvode zvukove ugodne uhu.

Oni sami sebe prikazuju bajnim da bi mogli ispuniti naša rigorozna očekivanja.

2. izazov - U 100 riječi pokušajte opisati suhi pustinjski pijesak koristeći samo osjetilo mirisa, sluha i okusa


Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.