Matea Majstorović, Ekonomska škola Požega

Probudila sam se s jakom glavoboljom. Gledala sam oko sebe polusvjesno što se događa. Stablo je bilo malo, a malena ruža sada je izgledala ogromno. Pomislila sam da haluciniram. Ubrzo sam shvatila da sam u staklenoj boci. Zato su mi se predmeti činili nepravilne veličine. Bila je to poprilično velika boca, no čini mi se vodoravno položena. Začula sam kako mi netko prilazi s leđa. Bili su to ostali mravi koji su bili zatočeni. Međusobno smo se gledali uplašenim očima. Odlučila sam slijediti ostale mrave. Dok sam ih slijedila boca je postajala sve uža. Došli smo do izlaza. Slobodni smo! 

1. izazov - U 100 riječi opišite svijet oko sebe iz perspektive mrava zatvorenog u staklenu bocu




Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.