Nika Brajković, Srednja škola Dalj


Ne mogu opisati neugodnost koju osjetim kada mi suhi pustinjski pijesak uđe u cipele. Hodajući ovim zlatnim i sitnim kamenčićima, zapamtila sam zvuk suhoće pustinje. Sve je zvučalo hrapavo, ogromno i zvukovi su bili posvuda. Kada je pustinjska oluja došla, osjetila sam pijesak u nosu, ustima i kosi. Neću reći da je okus bio ugodan, nije bio. Danima mi je pucketalo u ustima nakon oluje. Imao je miris po kostima, po kamenju koje bi našli pored mora, osušen i krhak. Okružena sam suhim zlatom koje samo čeka da me proguta živu i okonča moju borbu sa sitnim atomima svojih čestica. 

2. izazov - U 100 riječi pokušajte opisati suhi pustinjski pijesak koristeći samo osjetilo mirisa, sluha i okusa


Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.