Emanuela Zlopaša, Srednja škola Tina Ujevića Vrgorac


Osjećam kako mi topli, zagušljivi miris para nosnice. Prodire sve do srži i za sobom ostavlja neizbrisiv i jedinstven trag, gotovo neopisiv riječima. Osjećam kako na ovome svijetu ne postoji ništa poznato s čim bi se mogao usporediti. Toliko intenzivan da ga povremeni naleti vjetra mogu jedino razrijediti.

Nakon kratke tišine slabašni povjetarac napokon je zapuhnuo. Čujem kako pustinjski pijesak nosi daleko u nepovrat. Želim nešto reći. Opisati. Otvaram usta, ali riječi ne izlaze. Umjesto njih osjetim slani pijesak na jeziku. Topao je, no oštar. Smeta mi i trudim se maknuti ga s usana. Ipak, ovo mjesto mi se sviđa.

2. izazov - U 100 riječi pokušajte opisati suhi pustinjski pijesak koristeći samo osjetilo mirisa, sluha i okusa


Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.