Matea Tadić, Osnovna škola Okučani

Ja sa mrav zatvoren u staklenoj boci. U toj boci sam sam. Svi oko mene su slobodni, slobodno se kreću, samo ja sam zatvoren. Promatram svijet oko sebe. Tek sada sam primijetio kako je predivan, a ne mogu hodati njime i gledati ga izbliže. Životinje oko mene su slobodne, a ne znaju biti zahvalne na tome.

Prije sam i ja bio slobodan, isto kao oni, i nisam bio zahvalan na tome. Jedno jutro sam se probudio u staklenoj boci ni sam ne znam kako. Sada bih samo htio da budem kao i oni slobodni i bio bih zahvalan na tome.


1. izazov - U 100 riječi opišite svijet oko sebe iz perspektive mrava zatvorenog u staklenu bocu




Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.