Nika Brajković, Srednja škola Dalj


Sjedila sam na tepihu okružena svijećama i crvenim jastucima, a ispred mene je sjedio Aleksandar Veliki. Imao je podočnjake  i to zbog mene. Držala sam svoj uređaj u ruci i smijala se Aleksandrovoj muci dok je pokušavao uključiti svoj „pametni telefon. “ Nisam razumjela što je to njemu nejasno i počela sam se smijati njegovoj kamenoj faci. Sjednem pokraj njega i pokažem mu svoj telefon, kako ga uključiti i ostale funkcije. Aleksandar se uplašio kada sam mu pokazala našu zajedničku sliku s njegovim pogledom u čudo tehnike. Nazvao me je vješticom, a ja sam ga nastavila podučavati unatoč pogrdnim imenima.

3. izazov: U 100 riječi pokušajte Aleksandru Velikom objasniti kako radi pametni telefon.


Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.