Melita Šurić, Osnovna škola Luka Sesvete


Već duže vremena nalazim se u pustinji. Ne znam kada ću izići i hoću li uopće izići. Vjerojatno zvuči neprivlačno živjeti u pustinji, ali nije baš tako. Nalazim se blizu oaze i imam dovoljno pitke vode. Gdje god da se okrenem, vidim samo pustinjski pijesak. Ne preporučujem ga za ručak. Okus mu je sličan kolaču koji ostavite da se peče dva sata, a trebao se peći pola sata. Miriše kao dim petarde, dakle miris nije najugodniji. Pod prstima se čuje tiho lagano pucketanje. To me podsjeća na pucketavi prah koji sam voljela jesti kao djevojčica, šteta što okusom nije isti.

2. izazov - U 100 riječi pokušajte opisati suhi pustinjski pijesak koristeći samo osjetilo mirisa, sluha i okusa


Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.