Melita Šurić, Osnovna škola Luka Sesvete

Pepeljuga je svoje dane provodila pospremajući za svojom maćehom i dvjema polusestrama. Bilo joj je dosta da se na nju gleda kao na stvar koju mogu uključiti kada im zatreba i isključiti kada im više ne treba. Uz pomoć dobre vile osmislila je plan kako će pobjeći i naći mjesto na kojem će voditi bolji život. Čim su se velika i mala kazaljka našle na sjeveru, Pepeljuga se, tiho na prstima, spustila niz stubište velikoga dvorca i pobjegla. Kad je stigla do izlaza iz vrta, okrenula se i gledala neko vrijeme u dvorac. Znala je da treba otići zbog sebe.

6. izazov: U 100 riječi opišite kako bi živjela Pepeljuga da nije bilo princa.





Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.