Ana Pacaj, Osnovna škola "Vladimir Nazor" Ploče

Nikako ne mogu pronaći daljinski upravljač. Tražila sam ga po cijeloj kući, pitala sve ukućane, ali  nitko ne zna gdje je. Ubija me dosada bez daljinskog. Dok tražim zanimaciju,  privlači me polica s brojnim  knjigama. Povlačim najdeblju knjigu s police (onu koju nikada nisam otvorila). Pogađate, iza knjige otvara se tajna prostorija. Ostala sam u šoku, s pitanjem je li pametno ulaziti. Ohrabrena dosadom,  provlačim se kroz uski otvor i odmah osjetim poznati pseći miris. Tu je i Miškova loptica, i pojedena papuča, i izgrizena olovka... Okrenem se kako bih izašla, vidim svog nestašnog Miška s daljinskim upravljačem. Šašavi pas!

10. izazov: Na poklon ste dobili snježnu kuglu. U 100 riječi opišite što se događa i kako izgleda kada je protresete. U 100 riječi opišite vašu avanturu u potrazi za izgubljenim daljinskim upravljačem koja vas je odvela do neistraženih dijelova vašeg stana. Koje su vam neobične stvari upale u oči tijekom ove potrage?

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.