Gabrijela Pranjić, Osnovna škola "Vladimir Nazor" Ploče

Opet tragam za novim daljinskim upravljačem. Tražim u svim prostorijama osim u jednoj sobi sa starim namještajem. Tamo nitko ne ulazi jer je soba natrpana. Ipak ulazim i dugo tražim ni sama ne znam što. I tada pred sobom ugledam veliku prašnjavu knjigu. Bila je ukrašena zlatnim detaljima i izgledala je kao da je stara stoljećima. Kada sam je otvorila, stranice su se okretale kao da su žive. Pokazala se ispod jedne stare fotelje i  tajanstvena karta. Odlučila sam slijediti znakove na karti. Karta me dovela do moje sobe. Očito ću danas cijeli dan provesti tražeći skriveno blago. A daljinski?!

10. izazov: Na poklon ste dobili snježnu kuglu. U 100 riječi opišite što se događa i kako izgleda kada je protresete. U 100 riječi opišite vašu avanturu u potrazi za izgubljenim daljinskim upravljačem koja vas je odvela do neistraženih dijelova vašeg stana. Koje su vam neobične stvari upale u oči tijekom ove potrage?

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.