Mia Blažeka, Osnovna škola Svete Ane u Osijeku

Profesor Milat godinama je proučavao otrovne biljke i gljive. Želio je napraviti poseban napitak. Njegov je laboratorij imao staklenik, mnogo epruveta, mikroskopa, plamenika… Jednog dana su se otrovni cvijet, Acontium lycoctonum i otrovna gljiva, Amanita pantherina, pomiješali! Nastala je čudna tvar koju profesor Milat nije prepoznao. Nazvao je tu crvenkastu, gustu tekućinu 21-DBQ-44E. Nije znao čemu tekućina služi.  Profesor je imao mnogo teorija. Hodajući zamišljeno svojim laboratorijem, nespretni je profesor srušio epruvetu u kojoj  se nalazila tajanstvena tvar. Tekućina se prolila na profesorovog vjernog pomoćnika, mačka Oskara. Mačak je  veselo uzviknuo: „Napokon si otkrio tvar za govor životinja!“

13. izazov: U 100 riječi pojasnite čemu služi novootkrivena tvar nazvana 21-DBQ7-44E. 

⚗️🧪

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.