Amarie Matijević, Osnovna škola Kajzerica

Ružama su otpale sve latice. Jednog zimskog dana pogledala sam svoju vinovu lozu i vidjela nešto žarko crveno. Od svjetlosti koju je pružalo nisam vidjela šta je to. Vratila sam se u kuću po sunčane naočale i krenula prema crvenoj svjetlosti. I sa sunčanim naočalama je bilo teško gledati. Kada sam došla pružila sam ruku i dotakla to. Odjednom sam osjetila jaku toplinu, neizdrživu. Odmah sam se odmakla i pala niz lozu. Vrisnula sam očekujući pomoć od obitelji. Nitko nije došao. Ležala sam pet minuta u bolovima i polako se ustala da vidim gdje su. Odjednom mama prođe kroz mene.

4. izazov: Napišite tekst koji ima 100 riječi, a započinje rečenicom: "Ružama su otpale sve latice."




Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.