Lorena Opačak, Osnovna škola Kajzerica

Na svoj rođendan sam dobila snježnu kuglu koja se koljenima prenosila u mojoj obitelji. Snježna kugla je izgledala jako magično, sviđala mi se. Jedne noći krenula sam leći u krevet, prije toga sam protresla kuglu i oko nje se počeo stvarati vrtlog zvjezdica. U tren oka sam bila u čudesnoj novootkrivenoj zemlji, punoj prirode, jezera, labudova i čuda. U selu me dočekao predivan prizor. Livada je bila puna balerina koje su plesale. Zadivljenost u mojim očima je bila neopisiva. Pozvale su me da plešem s njima. Tamo sam bila dugo, ali me kugla odjednom vratila. Sada znam da kada trebam predah od svog stvarnog života, imam svoju magičnu kuglu.

9. izazov: Na poklon ste dobili snježnu kuglu. U 100 riječi opišite što se događa i kako izgleda kada je protresete.

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.