Ana Pacaj, Osnovna škola "Vladimir Nazor" Ploče

Moj najdraži ovogodišnji izazov u projektu 100 riječi je pisanje isprike nastavniku uz kreativno objašnjenje zašto ne mogu usmeno odgovarati. Razlog se krije u  svakodnevici i vrlo je jednostavan. Svima se bar jednom dogodilo da se nisu spremili za usmeno odgovaranje, bilo zbog nedostatka vremena za učenje, nezgode, lijenosti… U takvim situacijama treba se snalaziti na 100 načina. Samo zamoliti nastavnika da nam odgodi usmeno odgovaranje za idući sat, prejednostavno je. Nastavnički dnevnici puni su neobičnih isprika.  Nekada te isprike urode plodom, što najviše ovisi o dobroj volji nastavnika, a nekada nije dovoljna samo kreativnost pa završiš s negativnom  ocjenom. 

20. izazov: Navedite najdraži ovogodišnji izazov u projektu 100 riječi i u 100 riječi objasnite zašto ste odabrali upravo taj. 

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.