Ana Pacaj, Osnovna škola "Vladimir Nazor" Ploče

Kopala sam po starim policama knjižnice u potrazi za starom knjigom čiji naslov nisam zapamtila. Između prašnjavih knjiga provirila je požutjela omotnica. Uzela sam je u ruke i  unutra pronašla rukom pisano pismo. Lijepim je rukopisom pisalo: „Ako poželjeste uzeti ovu knjigu, odustanite istog časa. Ako je već uzeste, što prije je vratite. Ne znate što vam ova knjiga sve sprema. Bijah  sretan čovjek dok je ne uzeh u svoje mlade ruke. Poslije nje život mi se promijeni, a ruka osuši u čas..“  Ostatak pisma bio je istrgnut. Pročitala sam dovoljno da sa sigurnošću vratim knjigu i zaboravim na nju.

16. izazov: U 100 riječi napišite pismo koje ste pronašli u staroj knjizi u knjižnici, a koje izgleda kao da je napisano prije 150 godina. 




Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.