Toma Livajušić, Osnovna škola Kajzerica

Došao je i ponedjeljak. Dan kada će profesorica iz kemije pitati novo gradivo. Novo gradivo po njoj najlakše do sada, no nama se ne čini tako. Ponedjeljak prvi sat, blok sat kemije. Preko vikenda sam bio na moru i nisam ponio knjigu iz kemije, nisam stigao naučiti. Otvorila je profesorica e-dnevnik, ja se molim da me ne izvuče na slučajni, kada ono prozove moje ime. Ja se tu počnem izmotavati kako nisam učio jer sam bio na moru. Nisam učio jer sam imao smrtni slučaj zbog kojega smo i išli na more, no to ne prolazi. Što ću, moram odgovarati.

12. izazov: Na raspolaganju imate točno 100 riječi kako biste se ispričali nastavniku i kreativno objasnili zašto danas ne možete usmeno odgovarati.




Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.