Josipa Hajsok, Graditeljska, prirodoslovna i rudarska škola, Varaždin

"Kako se to uspjelo dogoditi?", razgovarala sam sama sa sobom, čudeći se. Istresla sam sav sadržaj torbe na rosnu travu, ne mareći previše za njegovo očuvanje. Nakon par minuta mi je sinulo - ovo je kup svih stvari koje sam ikad izgubila! Preda mnom je stajala prilika koja se ne propušta. Stala sam uzimati svaku stvarčicu i pomno je proučavati. Sjećala sam se svake pojedinačno. Sunce je zašlo na horizontu, no ja nisam primijetila. Činilo se kao da je kup beskrajan, pun novih stvarčica za promatranje. Potpuno zaokupljena neznatnim objektima iz svoje prošlosti, ostala sam sama u šumi, u mraku.

4. izazov: “Ovo je genijalno!”, uzviknete kopajući po torbi. U 100 riječi opišite na što se taj uzvik odnosi.  

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.