Karla Mur, Osnovna škola Svete Ane u Osijeku

Bio je to običan dan. Orfej je sjedio na stijeni i tugaljivo svirao svoju liru. Njegovo pjevanje čulo se kilometrima daleko. U isto to vrijeme, Dioniz je u susjedstvu imao zabavu. Toliko mu je smetalo Orfejevo jaukanje da mu ovaj odluči ukrasti liru kada zaspi. Kada se Orfej probudio, nije znao je li tužniji zato što mu je ukradena lira ili zato što mu je vino bilo proliveno po novom bijelom tepihu. Pretražio je cijeli Olimp, no nije ju našao. Čak je pronašao i sretnu strijelu koju je Heraklo izgubio prije par godina. Hoće li ikada pronaći svoju liru?

2. izazov: Zašto je Orfej prestao pjevati? Kažu zbog Euridike... No vi znate pravu istinu! Podijelite je s nama u 100 riječi.

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.