Hana Popović, Tehnička škola Virovitica

U drevnoj Grčkoj, gdje su bogovi hodali među smrtnicima, Orfej je bio poznat po svojoj čarobnoj liri. Njegove melodije mogle su zaustaviti rijeke i natjerati kamenje da pleše. Jednog dana dok je Euridici svirao ljubavnu pjesmu puknula je najvažnija žica na njegovoj liri. Tišina je  bila mučna. Orfej je očajan gledao u puknutu žicu. Kroz glavu mu je prošla misao da su možda bogovi bili ljubomorni na njegovu glazbu i da su namjerno strgali žicu kako bi utišali smrtnika koji je pjevao ljepše od njih. Tako je Orfej prestao pjevati noseći u sebi melodije koje više nitko nije mogao čuti. 

2. izazov: Zašto je Orfej prestao pjevati? Kažu zbog Euridike... No vi znate pravu istinu! Podijelite je s nama u 100 riječi.

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.