Hana Popović, Tehnička škola Virovitica

U žurbi kopam po školskoj torbi, prevrćući bilježnice, olovke, papiriće, šminku – tražim ključeve od stana, ali ne mogu ih naći. Ruke mi prolaze kroz sve, a  frustracija polako raste. Nema ih-opet! Odjednom prsti dotaknu nešto hladno i metalno. Što li je to? Izvlačim zlatni lančić sa crvenim srcem u sredini. Baka mi ga je dala kad sam bila mala. Moja najbolja prijateljica i ja igrale smo se s njim, glumeći princeze. Oči mi zasjaje, a osmijeh preplavi lice. Nije to ono što sam tražila, ali baš sada savršen je podsjetnik na sretne trenutke iz djetinjstva- na prijateljicu i voljenu baku. 

4. izazov: “Ovo je genijalno!”, uzviknete kopajući po torbi. U 100 riječi opišite na što se taj uzvik odnosi.  

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.