Lorena Opačak, Osnovna škola Kajzerica

Svaki dan u pet popodne sjedi na istoj klupi u parku. Uvijek ista knjiga u rukama, uvijek iste stranice. Ljudi prolaze, djeca se igraju, psi trče, ali ona nikada ne diže pogled, nikada ne razgovara. Neki misle da je usamljena, drugi da nešto skriva. Jednog dana, dječak slučajno pade ispred nje. Knjiga joj padne iz ruku. Stranice su u potpunosti prazne. „Zašto čitate knjigu bez slova?“ upita. Ona se nasmiješi prvi put u godinama. „Ne čitam… čekam da je netko nastavi pisati.“ Tada ustane i ode. Klupa ostane prazna. Dječak podigne knjigu koja je sada ispisanu njegovim mislima.

6. izazov: U 100 riječi opišite osobu koja svaki dan sjedi na istoj klupi u istom parku, uvijek čita istu knjigu, ali nikada ne razgovara s ljudima oko sebe. Tko je ona? 

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.