Filip Marković, Osnovna škola Kajzerica

Orfej nije prestao pjevati zbog predivne Euridike – to je samo mit. Prava istina je drugačija. Nakon povratka iz  dubokog strašnog podzemlja, shvatio je da su ljudi prestali slušati. Njegova prelijepa glazba više nikome nije značila. Ljudi su jurili za moći, zaboravili ljepotu i osjećaje. Njegove note, nekad čarobne, sada su bile samo šapat vjetra. Pokušao je još jednom odsvirati, no nitko nije niti zastao. U tišini, tužan, Orfej je spustio liru i otišao u šumu pobjeći u tamu. Nije ga ubila ljubav, već mrkost svijeta. I tako je prestao pjevati – ne jer je htio, već ga više nitko nije slušao.

2. izazov: Zašto je Orfej prestao pjevati? Kažu zbog Euridike... No vi znate pravu istinu! Podijelite je s nama u 100 riječi.

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.