Tomislav Dvečko, Osnovna škola Kajzerica

Stiglo je meni najmrže godišnje doba kad Zagreb posijedi i  mjesecima bude takav siv. Mrzovoljno sam hodao prema školi i na dnu ulice ugledao jedno drvo koje je imalo prekrasno crveno lišće. Nisam mogao vjerovati da sam tek sad primijetio to drvo koje mi je susjed gotovo cijeli moj život. Dok sam gledao u to očaravajuće crvenilo zgazio sam u lokvu i namočio i nove tenisice i hlače sve do koljena. Bijesan sam nastavio put prema školi misleći da će me nastavnica pustiti doma kad me vidi.

Iznenadio sam se kad joj je moja nevolja poslužila da razredu objašnjava kapilarnost.

3. izazov: Stigla je jesen! Uživajući u divnim bojama lišća duboko ste zagazili u ogromnu lokvu i namočili obuću i hlače gotovo do koljena. U 100 riječi opišite što se dogodilo nakon toga.

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.