Mihael Habazin, Osnovna škola Kajzerica

17. izazov najdraži mi je ovogodišnji izazov. Uistinu, u ovom našem zapadnom cirkusu vještine potrebne za biti netko i nešto jesu sve kontradiktornije od onoga što su naši predci zagovarali; sada je presudno biti amerikaniziran (nositi Nike i koristiti iPhone) i povodljiv, pratiti trendove (nerijetko američke), gutati sadržaje bez korištenja mozga, biti žrtva konzumerizma, stvarati što je moguće više idiotija (jer to je "cool"), slušati nekompleksnu i zatupljujuću glazbu, ne čitati, ne proširivati vokabular, glumiti bučoglavu tikvurinu koja je pokupila što preko društvenih mreža i sada misli da sve zna... Ukratko: imati ili biti (usput, tako glasi naslov jednog romana).

20. izazov: Navedite najdraži ovogodišnji izazov u projektu 100 riječi i u 100 riječi objasnite zašto ste odabrali upravo taj. 

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.