Josipa Hajsok, Graditeljska, prirodoslovna i rudarska škola, Varaždin

Najdraži ovogodišnji izazov svakako mi je bio onaj peti. Sviđa mi se kako je glavni okvir zadatka zadan i vrlo jasan, no omogućeno nam je puno slobode u smišljanju tematike i općenito smjera u kojem ćemo pisati. Iz zadanih motiva vidi se da to može biti mističan, pustolovan, fantazijski ili kakav već tekst. Na prvi pogled motivi se uistinu čine nespojivima, no nakon kratkog razmišljanja zanimljivo je vidjeti na koji se način priča formira u našim mislima, i još zanimljivije kako se polako otkriva u obliku pisane riječi.

20. izazov: Navedite najdraži ovogodišnji izazov u projektu 100 riječi i u 100 riječi objasnite zašto ste odabrali upravo taj. 

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.