Ana Varenica, Osnovna škola Gornje Vrapče Zagreb

Sjedim ispred prozora, gledam kako sunce blješti. Mirna sam i osjećam se kao da je sve savršeno, kao da kontroliram cijeli Svijet. Ali to nije to. Nešto me bode ravno kroz dušu. Govori da nije sve na mjestu i da nešto ne valja. Pokušavam to zakopati u sebi, ali ne ide. Trudim se ostati mirna, ali oči mi počinju suziti, ruke mi se tresu i počinje oluja. Spuštam rolete i u mraku sjedam na krevet. Sjetim se onog osjećaja „gromoznost“. To je osjećaj koji je povezan sa prirodom, opuštajuć je dok je sunčano, ali može nas iznenaditi čim zagrmi.

6. izazov - U 100 riječi pojasnite značenje nove riječi koju ste osmislili, a koja je proglašena najboljom novom riječju hrvatskoga jezika!

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.