Lorena Škunca, Osnovna škola Gornje Vrapče Zagreb

Čula sam u školi o ključevima za tajne „Tamne ljudske povijesti“. Pričali su o šeširu, dalekozoru, čajniku, solarnoj ploči i violončelu. Rekli su da samo onaj koji ima te stvari može saznati zagonetku o ključu. Meni su roditelji uvijek govorili da čuvam te stvari i, kad dođe dan, da ih moram iskoristiti. Odmah sam se bacila na posao. Prvo sam otišla na planinu vodopada i uperila dalekozor u sunce pa stavila solarnu ploču da se svjetlost odbije od nje i spali šešir. Tako se pepeo prosuo po violončelu, koje je počelo svirati čarobnu melodiju. Čajnik se razbio i otkrio ključ.

7. izazov - Ne možete bez ovih pet predmeta: šešir, dalekozor, čajnik, solarna ploča, violončelo. U 100 riječi objasnite zašto.

Primjedbe

100 riječi

100 riječi je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za ciljeve ima poticanje jezičnog izražavanja kroz kraće pisane forme uobličene u kratke tekstove od stotinu riječi kao sažete misli i ideje koje se temelje na jasnim zadacima te jačanje jezičnih vještina i sposobnosti selektiranja informacija i njihovog uobličavanja u sažete, logički povezane tekstove kroz aktivnosti kreativnog pisanja. Svaki će zadatak biti drugačiji: tematski drugačiji od prethodnog i manje ili više zahtjevan što će iziskivati manje ili više poticanja na kreativnost i kreativan način razmišljanja. Učenici na temelju zadane teme pišu kraći literarni tekst do stotinu riječi – na ovaj način odgovaraju na postavljeni zadatak i vježbaju sažimanje informacija i pisanje sažetaka. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.